محل لوگو

كوچك سازي دولت 65 ص


مقدمه­اي در مورد نويسندگان:

دکتر آرمسترانگ به سبب مديريت پروژه­هاي عمده کوچک­سازي در سه سطحِ دولت، دانش عملي ذي قيمتي درباره چالشهايي که مديران دولتي امروزه با آنها روبرو هستند، به دست آورده است. او کوچک­سازي بزرگ­ترين شهرداري کانادا، از 000،20 کارمند به 15.000 کارمند و از 26 اداره به 12 اداره را، در ادمونتون[1] برنامه ريزي و اجرا کرد. اين بازسازي ناشي از انگيزه­هاي اقتصادي، با همکاري اتحاديه کارگري و مديريت، بي­دردسر به انجام رسيد. دکتر آرمسترانگ در سمت رئيس کميسيون خدمات عمومي[2] در ساسکاچوان[3]، بازسازي خدمات عمومي و متعاقب آن کاهش 17 درصدي تعداد کارمندان را رهبري و هدايت نمود. در دولت فدرال از آرمسترانگ، در حاليکه مديرعامل گروه مشاوره دولتي[4] بود، خواسته شد تا برنامه کاهش سطوح سازماني را اجرا کند و او روش­هاي بديعي براي فائق آمدن بر مشکلات ذاتي چنين کاري پيدا کرد.

دکتر دافي در يک طرح کوچک­سازي در دانشگاه، دو طرح کوچک­سازي در بخش خصوصي و سه طرحِ مختلف کوچک­سازي دولتي مشاور بوده است. به علاوه، او دريک طرحِ کوچک­سازي در نيروهاي مسلحِ و يک طرحِ کوچک­سازي در يک دانشگاه ديگر، به طور ناخواسته ناظر و سهيم بوده است.

 

چکيده:

بودجه فوريه 1995، کوچک­سازي در نيروي کاربخش دولتي را الزامي کرد. مديريت چنين تغييري مشکلات بسياري دارد. سه مشکل عمده­اي که مديران بايد از آنها اجتناب کنند عبارتند از:

1-اجراي نامنظم و آشفته که احتمال دارد کل فرايند کوچک­سازي را از مسير خود خارج کند.

2-ناکامی در به وجود آوردن نيروی کاری که برای فرد، مشارکت او و نيازهای شخصی او ارزش قائل شود.

3-عدم توانايي در مهيا شدن براي آينده­اي بسيار متفاوت از امروز.

براي اجتناب از اين مشکلات، سه اقدام زير مي­تواند صورت گيرد:

1-وفاداري جمعي، هماهنگ و قوي نسبت به بازسازي اهداف، بينش و روش­ها

2-دلسوزي نسبت به افرادي که در سازمان باقي مانده­اند و قدرداني از مشارکت آنها و توجه به نياز­هاي ايشان.

3-ايجاد و برنامه­ريزي يک طرحِ غير بوروکراتيک که بتواند با عقايد متداول و غالب مخالفت نموده، نظام موجود را زير سؤال برده و آينده تازه­اي را طراحي کند.

اين مقاله تلاش براي تغيير را به سه مرحله تقسيم کرده، طول تقريبي و چالش­هاي هر مرحله را شرح داده و مجموعه مشخصي از اقدامات را براي هر مرحله توصيه مي­کند، بسياري ممکن است بگويند اقدام به اين وظايف نيازبه مجموعه­اي ازمهارت ها دارد که هنوز در دولت فدرال پرورش نيافته است. با اين وجود، اين وظايف در مقابل ما قرار دارد. تغيير اتفاق خواهد افتاد و دولت آنچنان که خواسته عموم است کوچک­تر خواهد شد.

 

شکل 2: مراحل کوچک سازي

 

انتظار و برنامه­ريزي[5]

گشت زدن[6]

شناسايي آب­هاي تازه[7]

 

منظم کردن کارها: اضطراب قبل ازحرکت

از ديده بانی کشتي هيچ خشکي­اي ديده نمي­شود

کشتي راني بدون نقشه يا ابزار جهت­يابي:

از ديده بانی کشتی ديده مي­شود

طول دوره

فوريه 1995 تا

سپتامبر 1995

سپتامبر 1995 تا

ژانويه 1999

ژانويه 1999 تا

ژانويه 2001

چالش­ها

  • عدم اطمينان
  • نبود چشم­انداز
  • ميل شديد به چشم­انداز
  • ناآرامي
  • سرپيچي و فاجعه در انجام وظيفه
  • تحليل­رفتگي
  • شُکه شدن و ناباوري
  • پخش خبرهاي بد در مورد مديريت
  • پخش خبرهاي بد در مورد تصميم­گيران
  • سکون / حرکت
  • مديريت بحران
  • تحليل رفتن مهارت­ها
  • تغيير برنامه­ها و فرايندها
  • ضعف سيستمي
  • تغيير مبالغه­آميز نگرش­ها و ارتباطات
   
     
     
 
     
   

اقدامات تدافعي

  • فهرست کردن مهارت­هاي موجود کارکنان
  • بکاربردن سبک مديريت منضبط[8]
  • گشودن ارتباطات
  • بکار انداختن سازوکارهاي کوچک­سازي
  • دنبال کردن اصول راهنما
  • جابجا کردن مديران
   
     

اقدامات تثبيتي

  • اجتناب از اول بودن[9]
  • استفاده از راهبردهاي بقاء و سازگاري
  • شفاف کردن مسوؤليت­ها (پاسخگويي)
  • بي­عيب و نقص بودن
  • کسب مهارت­هاي جديد
  • فراموش کردن گذشته
   
     

اقدامات پيش­برنده

  • فهرست کردن استعدادهاي بالقوه کارکنان
  • پياده کردن راهبردهاي ايجاد انگيزش
  • محک زدن و اندازه­گيري پيشرفت
  • تصميم­گيري براي بهبود
  • به مرحله عمل درآوردن برنامه­ريزي بهبود
  • اجرا کردن برنامه بهبود
   
     

در حکومت فئودالي دومينيون[10]، کارها به تدريج از کنترل خارج شده بود.

در طول قرن گذشته، کارکنان اداري قصر هر 25 سال دوبرابر شده بودند، درحاليکه، جمعيت رعايا در کل اين 100 سال فقط دوبرابر شده بود. بنابراين نسبت کارکنان اداري به رعايا 8 برابر بيشتر از آنچه يک قرن پيش از آن بوده است، شده بود. اين روند به طور گسترده توسط وزارت سلطنتي علوم[11] مورد مطالعه قرار گرفته بود، ولي تنها اخيراً موردتوجه پادشاه قرار گرفت، زماني که دلقک دربار از طرف پادشاه براي سرگرم کردن رعايا فرستاده شد، ظاهراً دلقک دربار اشارات کنايه­آميزي داشته در مورد اينکه چه مقدار از مالياتي که رعايا می پردازند صرف مخارج ساکنان قصرمي­شود

[1]. Edmonton

[2]. Public Service Commisssion

[3]. Saskatchewan

[4] . Government consulting Group

[5]. Waiting and planning

[6] . Wandering

[7] . Charting New Waters

[8]. Disciplined Management style

[9]. Avoid Being First

[10]. Dominion

[11]. Kings Department of Erudition


مبلغ قابل پرداخت 23,500 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 266

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما