محل لوگو

کنفرانس ملی قانون گذاری سیاسی 39 ص


كنفرانس ملي قانونگذاران سياسي در مورد:

تلفنهاي همراه و ايمني بزرگراهها

روز به روز سازي در سال 2002

اكتبر سال 2002

نوشته شده توسط Matt Sundeen رئيس اصلي برنامه:

ارتباط بين جلب توجه راننده و ايمني بزرگراهها مساله قابل توجهي براي قانونگذاران در ايالات متحده مي باشد. هر سال بيش از 000/42 نفر كشته مي شوند و بيش از 3 مليون تصادف رانندگي زخمي مي شوند. سازمان ملي ايمني بزرگراهها (NHTSA) تخمين مي زند كه 20 درصد از 20 درصد تمامي تصادفات وسائط نقليه – يا حدود 1.2 ميليون تصادف به عنوان يك عامل اصلي از طريق حواس پرتي راننده انجام مي گيرد.

توجه اينكه خيلي از چيزها مي تواند باعث حواس پرتي راننده شود موضوع چراغ روشنايي براي قانونگذاران محلي ارتباطي بين استفاده تكنولوژي هاي داخل ماشيني مخصوص تلفنهاي بي سيم را براي قانونگذاري مشخص مي كند. از سال 1999 هر ايالت قانونگذاري را با توجه به استفاده تلفنهاي بي سيم در نظر گرفته است. در همين وضعيت كنگره از شرايط خاصي را بر روي اين قضيه صحه گذاشت است. بسياري از آژانسهاي فدرال و ايالتي تاثيرات تكنولوژي بر جلب توجه رانندگان را مورد مطالعه قرار مي دهند و تخمين زده اند 300 شهر شهرستان و يا بخش داراي موارد خاص استفاده ازتلفنهاي همراه هستند.

علاقه مندي به استفاده از تلفنهاي همراه و امنيت بزرگراهي با افزايش قابل توجه در تعداد تلفنها در جاده ها در نظر گرفته شده است. ارتباطات ماهواره اي و ارتبات اينترنتي (CTIA) بيانگر اين است كه بيش از 137 ميليون و در حال حاضر از سرويسهاي بي سيم در ايالات متحده استفاده مي كنند كه بيشتر از 60 ميليون مشترك در سال 1998 بوده است.

ميانگين زيادي از مشتركين بي سيم و نيمي بيش از 130 فرد از ابزارهاي پرتابل كه قابليت استفاده در داخل و خارج از ماشين را دارند استفاده مي كنند.

افزايش در تعداد تلفنها به همراه پيچيدگي عملكردهاي تلفني و پتانسيل بيشتر براي حواس پرتي رانندگان مي باشد. تلفنهاي مدرن به افراد اين اجازه را مي دهند كه از بازار بورس خبردار شوند شرايط جديد رويدادهاي ورزشي را بدانند و يا تصاوير ديجيتال بفرستند.

قابليت جابجائي پذيري تلفن همراه به اين معني است كه افراد مي توانند از تلفن ها در هنگام رانندگي استفاده كنند:

NTHSA تخيمن زده است كه در حدود 73 درصد از مشتركين از تلفن هاي خود در هنگام رانندگي استفاده مي كنند. بقيه حدس زده اند كه بين 50 درصد تا 70 درصد از تمامي تلفن هاي موبايل در ماشين مورد استفاده قرار مي گيرند.

تلفن هاي موبايل تنها تكنولوژي مورد استفاده در جاده نيست. توليد كنندگان اتومبيل اطلاعات متنوع و يا سرگرمي هاي مختلف در زمينه تلفن هاي همراه در ماشين قرار مي‌دهند. در حال حاضر در اكثر ماشين هاي رانندگان و مسافران مي توانند e-mail چك كنند در اينترنت گشت بزنند، سيستم هاي اطلاعاتي را پي گيري كنند و از ابزارهاي مختلفي استفاده كنند كه تا به حال تنها از طريق يك خط ثابت امكان پذير بوده است.

متخصصين پيش بيني مي كنند كه اين گونه تكنولوژي هاي داخل ماشيني مي توانند احتمالاً تا حدود 30$ بيليون دلار تا S5 بيليون در صنعت تا سال 2010 رشد كند.

با تمامي اين وسايل جديد و وسائط نقليه موتوري قانون گذاران ديدگاه جديد تري از اين كه چگونه امنيت راه را در نظر بگيرند دارند. موارد جلوگيري اين بحث را پيش كشيده اند كه اين موارد از ابزارهاي موجود حالت جالب تري را در نظر مي گيرد. ابزارهاي جديد در ماشين معمولا به طور خطرناكي توجه راننده رامنحرف كرده و باعث ايجاد خطر مي شوند. ابزارهاي مربوط به اينترنت احتياج به اين دارند كه راننده درگير دستگاه هاي مربوط شود و از اين طريق قابليت كاركرد راننده را به وظيفه خود يعني رانندگي، كاهش مي دهد.

افراد مخالف بر اين باورند كه تكنولوژي ها ناقص امنيت در رانندي نيستند و باعث جلب توجه مسافران نمي شوند در حالي كه مسافران مي توانند بدليل آگاه بودن بيشتر از شرايط رانندگي مي توانند رانندگان را از خطرات موجود در راه آگاه كنند اين گونه شرايط همچنين داراي مواردي است كه باعث ايجاد احتياج براي قانون گذاري مي شود.

مخالفان محدوديت بيانگر ارزش تلفنهاي بي سيم وديگر ابزارها هستند كه به عنوان شرايط عمومي مناسب مي باشد. بيش از 137 ميليون فرد از تلفن هاي بي سيم استفاده مي كنند. علي رغم الكل براي مثال تلفن هاي بي سيم فراهم آورنده مورهائي براي راننده هستند. افراد از تلفن هاي خود براي كار استفاده مي كنند و هنوز با برخي موارد مورد علاقه درگير هستند. بر طبق CTIA، بيش از 156000 تماس ضروري از طريق تلفن هاي بي سيم يا موبايل انجام مي شود. بعلاوه مخالفان بر سر اين مساله بحث دارند كه كمي موجود است كه صحبت كردن تلفن هاي بي سيم و موبايل نسبت به ديگر فعالتي هاي معمول در ماشين مثل خوردن و آرايش كردن و يا استفاده از راديو و ايجاد حواس پرتي مي‌كند.

در حقيقت آمار كمتري از تصادف و اين مورد وجود دارد. مگر در حال حاضر كه تعدادي از ايالت، كاليفرنيا- فلوريدا- مينوسوتا اوكدها يا پنسيوانيا و تنسي اطلاعاتي را از تعدادي از تصادفات كه در آنها تلفن هاي بسيار يا راديوهاي CB به عنوان عامل اصلي بوده است انتشار دادند. اطلاعات موجود نشان دهنده اين است كه تلفن هاي بي سيم داراي فاكتورهاي كمتر از 1 درصد از تصادفات وسائط نقليه را تشكيل مي دهند. (جدول 1 را ببينيد). منتقدان بر اين باور هستند كه اطلاعات نشر داده شده به طور صحيح نشان دهنده مساله مورد بحث نيستند. با مقايسه ديگر فاكتورها در ديگر تصادفات وسائط نقليه مثل الكل يا كمربند ايمني استفاده از تلفن همراه براي شناسائي محدوده خطر شكل مي باشد. محققان در زمينه تصادف معمولا بايد متكي به شواهد و اطلاع رساني رانندگان باشند تا دريابند آيا يك تلفن همراه در زمان تصادف عامل اصلي بوده است يا نه. در نتيجه برخي محققان مدعي هستند كه اطلاعات حال حاضر تصادفات وسائل نقليه مثل الكل يا كمربند ايمني استفاده از تلفن همراه براي شناسائي محدوده خطرناك شكل مي باشد. محققان درزمينه تصادف معمولا بايد متكي به شواهد و اطلاع رساني محققان باشند تا دريابند آيا يك تلفن همراه در زمان تصادف عامل اصلي بوده است يا نه. در نتيجه برخي محققان مدعي هستند كه اطلاعات حال حاضر تصادفات اغراق آميز است.

جدول 1. اطلاعات تصادفات ايالتي در ارتباط با تلفن هاي همراه و رانندگي.

 

Calif

         

تصادفات كلي

237780

126470

102,290

79,120

32,723

30,994

تصادفات ناشي از تلفن سيار يا CB

341

174

140

107

139

48

تصادفات ناشي از تلفن سيار به عنوان درصدي از كل

0.14%

0.14%

0.13

0.13%

0.42%

0.15%


مبلغ قابل پرداخت 14,600 تومان

توجه: پس از خرید فایل، لینک دانلود بصورت خودکار در اختیار شما قرار می گیرد و همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال می شود. درصورت وجود مشکل می توانید از بخش تماس با ما ی همین فروشگاه اطلاع رسانی نمایید.

Captcha
پشتیبانی خرید

برای مشاهده ضمانت خرید روی آن کلیک نمایید

  انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷               تعداد بازدید : 431

دیدگاه های کاربران (0)

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما